De situatie van de wereldeconomie blijft instabiel. Geo-politieke conflicten en de onzekere ontwikkeling van het economische klimaat, beïnvloedt voortdurend de economische ontwikkeling van veel bedrijven over de hele wereld. In onzekere tijden, ondernemerschap en met name kleine en middelgrote ondernemingen zijn van toenemend belang voor de nationale economie. Dat is, waarom Amway en de voorzitter van Strategie en Organisatie van de TU München continueerde hun partnerschap, om een representatief onderzoek uit te voeren in 38 landen over de hele wereld. Samen zijn we geïnteresseerd in het vinden van meer informatie over de houding van mensen ten opzichte van zelfstandige ondernemerschap en aanverwante onderwerpen als onderwijs in ondernemerschap.
Het onderzoek werd uitgevoerd in 38 landen door de markt onderzoeksinstituut GfK (Gesellschaft für Konsumforschung) Neurenberg. Van april tot juli 2014, 43.903 respondenten tussen 14 en 99 jaar werden geïnterviewd (CAPI, CATI)
Kijk naar het onderzoeksrapport (engels!)